FEDEK

FEDEK

FEDEK, farklı disiplinlerdeki Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri (Bundan sonra FEF olarak anılacaktır) öğretim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak, Türkiye’de FEF öğretiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunacaktır. FEDEK, FEF bölümlerinde eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve topluma hizmeti ilerletmek amacıyla kurulmuştur.

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü FEDEK Komisyonu

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü FEDEK akreditasyon çalışmaları Prof. Dr. Mustafa ŞENEL, Doç. Dr. Emrah BİLGİN, Doç. Dr. Gürhan ÇOPUR, Dr. Öğr. Üyesi Züleyha Hande AKATA, Dr. Öğr Üyesi Merve KOLİKPINAR, Dr. Öğr. Üyesi Bünyamin TETİK öncülüğünde bölüm öğretim üyeleri/elemanları tarafından yapılmaktadır.

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Program Çıktıları
 

FEDEK Tanımları:
Program Çıktıları: Öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri, deneyim ve davranışları tanımlayan ifadelerdir.
Ölçme: Bu ölçüte ilişkin ölçme, program çıktılarına erişim düzeylerini saptamak üzere çeşitli yöntemler kullanılarak yürütülen veri ve kanıt tanımlama, toplama ve düzenleme sürecidir.
Değerlendirme: Bu ölçüte ilişkin değerlendirme, ölçmeler sonucu elde edilen verilerin ve kanıtların çeşitli yöntemler kullanılarak yorumlanması sürecidir. Değerlendirme süreci, program çıktılarına erişim düzeylerini vermeli, elde edilen sonuçlar programı iyileştirmek üzere alınacak kararlar ve yürütülecek eylemlerde kullanılmalıdır.
Tanımlanan Program Çıktıları
Program çıktılarını belirlemek için öğrencilerin bilgi düzeyleri ve bilgi edinimleri ile ilgili anket çalışmaları düzenlenir. Öğrencilerin kendilerini yetersiz hissettiği alanlar ile ilgili ders içerikleri güncellenir. Gerektiği takdirde ilave dersler açılır ve öğrencilerin program çıktıları hakkında eksik olduğu düşünülen alanlardaki bilgi düzeyleri geliştirilir.
Türk Dili ve Edebiyatı Program Çıktıları
Program Çıktıları (Fedek Tanımı): Öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri, deneyim ve davranışları tanımlayan ifadelerdir.
PÇ1. Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
PÇ2. Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
PÇ3. Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının yanı sıra Türk dünyası edebiyatçılarının eser ve yazarlarını öğrenirler.
PÇ4. Mezunlar, Türk edebiyatının tarihi evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler.
PÇ5. Mezunlar, analiz yapabilirler.
PÇ6. Mezunlar, dil ve edebiyat verileri uygulamaları için gerekli bilgisayar teknik ve programlarını kullanabilme becerisi kazanırlar.
PÇ7. Mezunlar, meslekî etik sorumluluk anlayışı kazanırlar.
PÇ8. Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının zaman ve mekân içindeki farklı görünüşlerinden haberdar olurlar, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler.
PÇ9. Mezunlar, bilgiyi kullanabilir/uygulayabilirler. Dönem içi ve dönem öncesiyle mukayeseli çalışmalar yapabilirler.
PÇ10. Mezunlar, yaşam boyu öğrenme niteliği/davranışı edinirler.
PÇ11. Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler.
PÇ12. Mezunlar, televizyonlara senaryo yazarlığı yapabilirler.
PÇ13. Mezunlar, sentez yapabilirler.
PÇ14. Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar.
PÇ15. Mezunlar, alanla ilgili malzemeyi kütüphaneden veya arşivden toplayıp, bu malzemeyi ilmî metotlar ışığında tahlil edebilirler.
PÇ16. Mezunlar, yayınevi ve gazetelerde Türk dili ve edebiyatı uzmanı olarak editörlük yapabilirler.
PÇ17. Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının yanı sıra bazı Doğu (Fars ve Arap) ile bazı Batı
(İngiliz, Fransız, Alman, İtalyan vs.) edebiyatlarının temel eser ve yazarlarını öğrenirler.
*PÇ: Program Çıktısı
Türk Dili ve Edebiyatı Program Çıktıları ile FEDEK Çıktıları Arasındaki İlişki
 
Fedek Çıktıları:
FÇ1. Kendi programları ile ilgili alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi.
FÇ2. Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
FÇ3. Bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çağdaş yöntemlerle çözme becerisi.
FÇ4. Öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması.
FÇ5. Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
FÇ6. Alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi.
FÇ7. Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
FÇ8. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi.
FÇ9. Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
FÇ10. Meslekî etik ve sorumluluk bilinci.
FÇ11. Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Bölümümüz Program Çıktıları ile Fedek Çıktıları arasındaki ilişki aşağıdaki tabloda verilmiştir:
 
  FÇ1 FÇ2 FÇ3 FÇ4 FÇ5 FÇ6 FÇ7 FÇ8 FÇ9 FÇ10 FÇ11
PÇ1              
PÇ2        
PÇ3                
PÇ4                  
PÇ5                
PÇ6                
PÇ7              
PÇ8                    
PÇ9                    
PÇ10                    
PÇ11                
PÇ12                  
PÇ13                  
PÇ14                    
PÇ15                  

3.1.3. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Program çıktıları ile Program öğretim amaçları arasındaki ilişki

Bölümümüz Program Çıktıları ile Program Öğretim Amaçları arasındaki ilişki aşağıdaki tabloda verilmiştir.
  PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15
ÖA1                
ÖA2                  
ÖA3                          
ÖA4            
ÖA5           X     X        
ÖA6             X        
 

 
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)
TYYÇ1. Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
TYYÇ2. Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
TYYÇ3. Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
TYYÇ4. Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
TYYÇ5. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
TYYÇ6. Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
TYYÇ7. Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
TYYÇ8. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
TYYÇ9. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
TYYÇ10. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
TYYÇ11. Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
TYYÇ12. Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
TYYÇ13. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
TYYÇ14. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
TYYÇ15. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
TYYÇ16. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
TYYÇ17. Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
TYYÇ18. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
TYYÇ19. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
TYYÇ20. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
TYYÇ21. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
TYYÇ22. Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
TYYÇ23. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
TYYÇ24. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

 
 
  PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15
TYYÇ1                  
TYYÇ2                      
TYYÇ3              
TYYÇ4                          
TYYÇ5                      
TYYÇ6              
TYYÇ7                  
TYYÇ8                        
TYYÇ9                  
TYYÇ10                        
TYYÇ11                      
TYYÇ12                        
TYYÇ13                            
TYYÇ14                              
TYYÇ15                          
TYYÇ16                            
TYYÇ17                            
TYYÇ18 x                        
TYYÇ19                          
TYYÇ20                          
TYYÇ21                            
TYYÇ22                            
TYYÇ23                          
TYYÇ24                            

Program Çıktılarını Belirleme Yöntemi

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Program Çıktıları için iç ve dış paydaşlara yönelik olarak yapılan toplantı ve anketler yapılmaktadır https://tde.ardahan.edu.tr/tr/page/anketler/18812.
 
Program Çıktılarını Dönemsel Olarak Gözden Geçirme ve Güncelleme Yöntemi
 
Program Çıktılarının iç paydaşların gereksinimleri doğrultusunda güncellenmesi:
Program Çıktılarının iç paydaşların gereksinimleri doğrultusunda güncellenmesinden Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü FEDEK Kurulları sorumludur https://tde.ardahan.edu.tr/tr/page/bolum-kurullari/17225.
Program Çıktılarının dış paydaşların gereksinimleri doğrultusunda güncellenmesi:
Program Çıktılarının dış paydaşların gereksinimleri doğrultusunda güncellenmesinden Üyeleri arasında Milli Eğitim Bakanlığı, dershane çalışanları, diğer üniversitelerdeki bölüm mezunu akademisyenler, bölgede çalışan mezunumuz ve Türkiye’de özel sektörde çalışan dış paydaşlarımızın görüşlerine başvurulur. https://tde.ardahan.edu.tr/tr/page/anketler/18812.
Program Çıktılarının Ölçme ve Değerlendirme Süreci
 
Program Çıktılarının Her Biri için Ayrı Ayrı Olmak Üzere, Sağlanma Düzeyini Dönemsel Olarak Belirlemek ve Belgelemek için Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Süreci
Her bir program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci aşağıda detaylı bir şekilde verilmiştir.
Türk Dili ve Edebiyatı öğrenim bilgilerini kullanabilme becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, quiz, ödev, ara sınav, final sınavı, ekip çalışması, rapor hazırlama, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
Türk Dili ve Edebiyatı veri toplama, düzenleme, analiz etme ve yorumlama becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, ödev, ara sınav, final sınavı, ekip çalışması, rapor hazırlama, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
Bireysel olarak ve disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, ödev, ekip çalışması, rapor hazırlama, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
Genelde Türk Dili ve Edebiyatı, kısmen mantıksal problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, quiz, ödev, ara sınav ve final sınavı ile gerçekleştirilir.
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını Türk Dili ve Edebiyatı olarak analiz etme ve yorumlama becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, quiz, ödev, ekip çalışması, rapor hazırlama, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
Ekonomi, bilgi teknolojileri ve sosyal bilimlerde temel bilgiye sahip olma becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, sosyal bilimler ile ilgili seçmeli derslerde ve programlama derslerinde quiz, ödev, ekip çalışması, rapor hazırlama, ara sınav, final sınavı, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
Türk Dili ve Edebiyatı çalışmalarında problem çözmede bilgisayar programı yazabilme, paket program ve algoritmaları kullanabilme becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, programla ilgili alan derslerinde quiz, ödev, ara sınav, final sınavı, ekip çalışması, rapor hazırlama, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili olaylar için matematiksel modelleme yapabilme becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, quiz, ödev, ara sınav, final sınavı, ekip çalışması, rapor hazırlama, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olma yeteneği program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, quiz, ödev ve ekip çalışması ile gerçekleştirilir.
Etkin iletişim kurabilme becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci ekip çalışması ile gerçekleştirilir.
Gerçek yaşamda karşılaşabileceği sorunlara çözüm bulmada uygun Türk Dili ve Edebiyatı modelleme yaklaşımını tespit etme ve uygulama becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, quiz, ödev, ekip çalışması, rapor hazırlama, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
Sözel ve yazılı olarak iş ahlakı içinde takım üyeleri ile ve müşterilerle etkin iletişim kurma becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci ekip çalışması ile gerçekleştirilir.
Analitik düşünme yeteneği kazandırma ve kullanma becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, quiz, ödev, ekip çalışması, rapor hazırlama, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
Bilimsel çalışmalar için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanabilme, yaygın ve kaynak taraması yapabilme becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, quiz, ödev, ekip çalışması, rapor hazırlama, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
Meslekte gelişmeye devam etme becerisi program çıktısı için ölçme ve değerlendirme süreci, ödev, ekip çalışması, rapor hazırlama, rapor sunma ve poster sunumu ile gerçekleştirilir.
NOT: Her bir program çıktısının sağlanma düzeyini dönemsel olarak tespit etmek ve kanıtlamak için öğrencilerimize her ders için her dönem “Ders ve Program Çıktıları Değerlendirme Anketi” uygulanmaktadır. Anket sonuçları Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Ölçme ve Değerlendirme Kurulu’nun yapmış olduğu ve 100-2400021627 sayılı yazı ile belirtilen değerlendirmede yer almaktadır https://tde.ardahan.edu.tr/tr/page/anketler/18812.
Bu Sürecin İşlteildiğine Dair Kanıtlar
Her ders için hazırlanmış ders dosyası ve sürece ait dokümanlar Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü dijital arşivinin ilgili klasörlerinde yer almaktadır.
Program Çıktılarına Ulaşma
 
Program Çıktılarını Sağlamak Amacıyla Programda Kullanılan Yaklaşım ve Uygulamalar
 
“Türk Dili ve Edebiyatı bilgilerini kullanabilme becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak amacı ile Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin uygulama faaliyetlerine yönelik yeni dersler açılmakta ve mevcut derslerin içerikleri de güncellenmektedir. Ayrıca programımıza eklenecek olan staj programı ile bu program çıktısını sağlama durumu da desteklenecektir.
“Türk Dili ve Edebiyatında veri toplama, düzenleme, analiz etme ve yorumlama becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak amacı ile 3. sınıftan itibaren proje ağırlıklı ödev çalışmaları düzenlenmektedir. Ayrıca Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin paket program ve programlama dillerinin kullanımına yönelik ders müfredatımız da güncellenmiştir.
“Bireysel olarak ve disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak amacı ile ekip çalışmasını teşvik edecek şekilde ilgili araştırma derslerinde proje çalışmaları hazırlanmaktadır. Bu projelerde Türk Dili ve Edebiyatı kullanma tekniklerinin farklı alanlarda uygulanması teşvik edilmektedir. Ayrıca mevcut derslerde farklı disiplinlere ait uygulama verileri kullanılmakta ve bu şekilde program çıktısının sağlanması desteklenmektedir.
“Genelde Türk Dili ve Edebiyatı, kısmen matematiksel problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak amacı ile ders içerikleri güncellenmiştir. Özellikle ders süresince quiz ve ödev çalışmaları ile bu program çıktısının sağlanmasına yönelik uygulamalar yapılmaktadır.
“Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını Türk Dili ve Edebiyatı olarak analiz etme ve yorumlama becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için veri analizine yönelik derslerde ödev çalışmaları düzenlenmektedir.
“Ekonomi, bilgi teknolojileri ve sosyal bilimlerde temel bilgiye sahip olma becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için ders programı programlama ve farklı sosyal bilimlere ilişkin dersler açılmıştır. Özellikle 1. ve 2. sınıf öğrencileri yoğun bir şekilde programlama dillerine ait dersleri almaktadır.
“Türk Dili ve Edebiyatının Bilimsel alan veri oluşturmada bilgisayar programı yazabilme, paket program ve algoritmaları kullanabilme becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için ders programında programlama dilleri ve paket programlara yönelik dersler mevcuttur. Program çıktısının sağlanmasını desteklemek amacı ile 1. ve 2. sınıf öğrencileri yoğun bir şekilde programlama dillerine, 3. ve 4. sınıf öğrencileri ise paket programlara yönelik dersler almaktadır.
“Türk Dili ve Edebiyatında olan bilimsel gelişmeler için mantıksal modelleme yapabilme becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için öğrencilerin modelleme becerisini geliştirecek ödev çalışmaları ve quizler düzenlenmektedir. Ayrıca müfredatta yer alan teorik dersler bu program çıktısının sağlanmasına katkı sunmaktadır.
“Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olma yeteneği” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için 4. sınıf öğrencilerine bilimsel etik ve araştırma ile ilgili müstakil bir ders verilmektedir. Ayrıca ekip çalışmalarında öğrencilerin bu program çıktısını sağlamasına yönelik bilgiler verilmektedir.
“Etkin iletişim kurabilme becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için öğrencilerin hazırladıkları araştırma raporları sunulmakta ve bu sunum tekniklerine dair bilgiler ilgili ders içeriklerinde bulunmaktadır.
“Gerçek yaşamda karşılaşabileceği sorulara çözüm bulmada uygun Türk Dili ve Edebiyatı modelleme yaklaşımını tespit etme ve uygulama becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için uygulamalı derslerde öğrencilere farklı alanlara ait problemler verilmektedir. Bu problemlerin çözümüne ilişkin proje ve ödev çalışmaları düzenlenmektedir.
“Sözel ve yazılı olarak iş ahlakı içinde takım üyeleri ile ve müşterilerle etkin iletişim kurma becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için öğrencilere ekip çalışmaları kapsamında uygulama projeleri verilmektedir. Verilen projeler düzenli olarak kontrol edilerek ekip üyelerinin iletişim kurma düzeylerinin etkin olması sağlanmaktadır.
“Analitik düşünme yeteneği kazandırma ve kullanma becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için uygulamalı problemlerin yoğun olarak işlendiği ders içerikleri eklenmiştir. Ayrıca ödev ve projeler ile bu program çıktısı desteklenmektedir.
“Bilimsel çalışmalar için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanabilme, yaygın ve kaynak taraması yapabilme becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için özellikle 4. sınıf öğrencilerine yönelik bilimsel araştırma tekniklerine ait ders içerikleri hazırlanmıştır. İlgili derslerde, proje çalışmalarının araştırma sürecinde de öğrencilerin söz konusu becerilerini geliştirebilmesine yönelik bilgiler verilmektedir.
“Meslekte gelişmeye devam etme becerisi” program çıktısını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaklaşım ve uygulamalar: Bu program çıktısını sağlamak için staj programları ile öğrencilerin mesleki gelişimleri desteklenmektedir. Ayrıca ders müfredatında yeni ve modern Türk Dili ve Edebiyatı öğrenim tekniklerin araştırılmasına yönelik bilgiler de verilmektedir.
Her Bir Program Çıktısının Mezuniyet Aşamasına Gelmiş Olan Öğrenciler İçin Ulaşılma Düzeyi
Bölümümüzden 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında son sınıf ve uzatmalı öğrencilere anket uygulanmıştır https://tde.ardahan.edu.tr/tr/page/anketler/18812.